söndag 4 april 2010

Påsk

Fjädrar, ägg, Janson, prinskorv, godis, tårta, och ännu mer godis. Proppmätt. Men ändå lyckas man trycka ner lite mer av det goda. Det är ju Påsk då får man äta mer av det goda, det där är ju en bra slogan. Så säger jag när det är födelsedagar, påsk, midsommar, sommarkvällar, jul och nyår, ja som sagt hela året alltså. Nu får det vara bra känns det som.

Barnen gillar Påsken, påskharen var här med stora och fyllda ägg och barnen har målat fina ägg och dekorerat i köket. Jag har arbetat så jag har inte varit ledig så mycket.




Det var fint väder i helgen och barnen har varit ute mycket, igår var de ute nästan hela dagen, härligt för dom.
Imorse när jag vaknade vid 6 så trodde jag inte mina ögon, gården var täckt med snö och det var bara att borsta av bilen för att komma in i den. men nu framåt eftermiddagen var det inte mycket kvar, så nu är det varmare grader som önskas.





Nu har jag äntligen inhandlat penseér och de pryder vår farstukvist. Jag såg även att pionen kommer upp lite ovanjord och klematisen som jag vinter bevarat inne i uthuset har växt till sig och är grön och fin. I går köpte jag frön till morötter som barnen vill så till kaninerna, fåse om vi lyckas med det i år. Nu får gärna våren ta lite fart så vi kan fixa ute. Vi tittade på videosnuttar från förra sommaren och det var härligt att se gräsmattan och fruktträden stå i blom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar