fredag 16 april 2010

På spåret

Vilka härliga ute dagar vi haft de senaste dagarna. Vi har varit ute hela dagarna. lekt fikat och pysslat. Tova har varit sjuk men är mycket bättre nu. Nu sover hon hela natten och det känns skönt. De två större har fått tillbaks deras hosta och sovit dåligt, men vi får hoppas att det ger sig snart. Igår var vi och handlade och vi fick med oss Antons första nya cykel hem. Han var så glad och ny hjälm fick han med. Han väntade tålmodigt på att pappa skulle komma hem från jobbet och sätta i hop den åt honom, han frågade flera timmar innan om han kunde få ha på sig hjälmen iaf.




Jag var för andra dagen dagen i rad iväg till ljunga för att röra lite på mig , jag och min vän M gick långa spåret och det är verkligen skönt. I går plockade jag hem lite vitsippor oj vad tiden går snart är vi där, mitt i sommaren, barfota barn på gräset och allt står i full blom.

Jocke har haft fullt upp med att byta däck och meka, igår körde han en sväng med motorsågen medans grävmaskinen körde bort allt ris på gården. Nu är det tomt efter träden som stått där så länge jag bott här iallafall. Det blir 7 år i vinter.

Tova har hunnit med att bli 15 månader och nu är det spring och lek som gäller. Hon tycker gärna om att klättra överallt och är inte rädd för mycket.
Hon har växt nu väger hon 14kg och är 82 cm lång. En stadig tjej och nu ropar hon gärna efter sina syskon, nya ord hela tiden, i går sa hon att hon ville ha nyponsoppa, pa blev det men mamma förstår precis vad damen vill ha.


Me love festisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar