lördag 24 april 2010

Avsked

Igår jobbade jag sista arbetspasset. När jag kom på morgonen så tänkte jag inte mer på det än att det var sista dagen, men när klockan började närma sig hemgång , kändes det mer och mer overkligt. Svårt att säga hejdå. Men idag känns det bra. Nu är det ett nytt arbete som väntar, men likt det gamla. Jag gillar förändringar, lagom iaf, det gör en stark.

Härligt att vakna till solen som skinner och en liten ettåring som ropar i rummet bredvid. Vi har varit mycket sjuka den senaste tiden just nu är det min tur, en blandning av förskylning och pollen den säsongen har väl så smått startat. Men det är bara att hålla ut, det ger sig nog snart.
Barnen har varit friska nu och varit på dagis i veckan, Tova hämtade jag igår efter lunchen hon stod och hoppade på deras inne studsmatta. Gud så rar hon är, man blir så glad när man ser sina små. Sen höll storebror lillasyster i handen ända fram till bilen. Han vill ha lite koll på syrran säger fröknarna, cyklar gärna förbi och kollar så hon har det bra på sin sida av gården när de är ute och leker, ibland går han en promenad med henne.



På våran studsmatta

2 kommentarer:

  1. Vad fina de är, ungarna. Och tänk vad trist det hade varit om man inte haft turen att få dom. Och det nya jobbet kommer säkert att bli toppen!
    Solen lyser, barnen är glada och det är helg. Mums!

    SvaraRadera
  2. Vi är lyckligt lottade som har så fina barn. Tänk att det blev så många med;)
    Kramar till er!

    SvaraRadera