tisdag 3 maj 2011

Svenska jordgubbar

Nu längtar jag efter jordgubbar, jordgubbar med mjölk och socker, doppade jordgubbar i grädde, jordgubbstårta, jordgubbspaj, ja bara jag får några gubbar. Sitter i köket och har blickat ut genom fönstret medans jag klickat mig runt på inredningsbloggar, blocket, googlat trädgård och även drömt mig tillbaka till Italien. Regnet öser ner, bättre än i morse då det snöade. Jacka, varm tröja och rumpvärmaren på, ja tack. Bilen startade, lite synd för jag hade faktiskt jätte lust att gå in och dra täcket över mig. Men de har lovat sol på fredag och 18+. Men några gubbar blir det väl dåligt med, kanske blir en italienare, såg några nere i Husby. Det blir det! En ask i morgon efter jobbet.


Nu ska jag vända denna gråastämning och gå och titta till mina 3 sovande ungar. Choklad funkar ju med såg jag, smarrigt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar