måndag 2 maj 2011

Trädgården



Karen blixen

Jo förra veckan åkte vi till en plantskola utanför norrköping på jakt efter ett vackert ros träd och nu är det nedsatt och vi väntar på att få se hur det blir. Det blev även 3 nya rödavinbärsbuskar, ungarna äter ju upp dom 2 vi hade på nolltid. Dom har jag inte satt ner än, måste gräva upp nere på gräsmattan så det blir ett litet land och de tar ju lite plats. Blir det mycket bär, kanske inte i år men nästa så det räcker till en paj.


Min trädgårdskille som älskar blommor

Är det någon som har erfarenhet av klätterhortensia? Tänkte ha den på en murgrund till ett av våra uthus. Blommar i juni-juli och har vakert bladverk som grönskar fint. Jag ångrar mig att jag inte köpte den när jag var i väg sist men så är det ibland.

Tack min älskade syster för att du hjälper mig med barnen och för fika stunden!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar